Ανοιχτό Κάλεσμα για την Έναρξη Μαθημάτων και Λειτουργιών του Χώρου

              

αναζητώντας διέξοδο από τον καπιταλισμό…..

Το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα διανύει μια κρίση σε οικονομικό
επίπεδο, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζεται νέους εκμεταλλεύσιμους πόρους
για να αυτοσυντηρηθεί και επικαλούμενο την «ανάπτυξη», έρχεται να
κατασπαράξει ανθρώπινα δικαιώματα, δημόσια αγαθά, το φυσικό περιβάλλον,
θέτοντας τους δικούς τους όρους υπερεκμετάλλευσης όλου του πλανήτη. Μέσα
από αυτές τις οικονομικές δραστηριότητες του υπάρχοντος συστήματος
διαφαίνεται πλέον ξεκάθαρα το πραγματικό του νόημα που συνοψίζεται στο
δόγμα «όλα για το κέρδος, τίποτα για τον άνθρωπο». Απονοηματοδοτείται έτσι
στα μάτια της κοινωνίας, που άλλοτε της υποσχόταν ευημερία και ευτυχία. Το
σύστημα εκπροσώπησης από τα κόμματα εξουσίας βιώνει κι αυτό κρίση
νοήματος, καθώς έχει απογυμνωθεί από την όποια μάσκα κοινωνικής
δικαιοσύνης ή πρόνοιας μπορούσε να έχει και φάνηκε ο ένας και μοναδικός του
ρόλος ως διαμεσολαβητή μεταξύ του κεφαλαίου και της κοινωνίας, με σκοπό
την προώθηση και επιβολή φυσικά των συμφερόντων των κεφαλαιοκρατών.

  Αναζητώντας διέξοδο από αυτό το χρεωκοπημένο σύστημα αναπτύσσεται
όλο και περισσότερο ένας παράλληλος κόσμος, ο οποίος έχοντας τινάξει από
πάνω του την μιζέρια της εκπροσώπησης προσπαθεί να αυτοκυβερνηθεί,
δημιουργώντας τη δική του κοινωνική διαβούλευση, δίχως κομματικά και
μικροπολιτικά συμφέροντα. Αποφασίζει με όργανο την άμεση δημοκρατία πώς θα
οργανώσει τη ζωή του σε διάφορα πεδία, με βάση τις ανθρώπινες ανάγκες και
όχι τις ανάγκες των τραπεζών.

«Σχολείο για τη μάθηση της ελευθερίας»…
Ο Ελεύθερος Κοινωνικός Χώρος «Σχολείο», από την πρώτη στιγμή της
λειτουργίας του έθεσε το ζήτημα της κοινωνικής αυτοθέσμισης, δηλαδή της
εξόδου     από    αυτό    το    σύστημα    και    της     δημιουργίας     μιας
κοινότητας/συλλογικότητας αλληλεγγύης, αντίστασης και αξιοπρέπειας, με
σκοπό να πάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας. Πειραματίστηκε και συνεχίζει να
πειραματίζεται με την άμεση δημοκρατία, με σκοπό να απεμπλακούμε όλοι οι
συμμετέχοντες από το ατομικό συμφέρον και να ανακαλύψουμε την συλλογική
ελευθερία που πηγάζει από τον καθένα ξεχωριστά και καταλήγει στη συλλογική
ανάγκη για κοινωνική χειραφέτηση και οργάνωση των ζωών μας από εμάς. Το
πρόταγμα της αμεσοδημοκρατίας δεν πηγάζει από ιδεολογικά θέσφατα, αλλά
έρχεται ως άμεση ανάγκη να οργανωθεί, στην βάση των τοπικών
αυτοθεσμίσεων, ως τρόπος λήψης απόφασης από τα κάτω. Για αυτούς τους
λόγους η αμεσοδημοκρατία αποτελεί καίριο ζήτημα της κοινωνικής
αυτοθέσμισης, καθώς αναφέρεται σε ένα διαφορετικό-ριζοσπαστικό τρόπο
λήψης αποφάσεων και επανασυστύνει την πολιτική, ως συνεργασία πρόσωπο με
πρόσωπο σε ένα διαρκή αγώνα για την υπεράσπιση όσων μας ανήκουν. Δεν
αποτελεί από μόνο της τη λύση, αλλά ανοίγει το δρόμο για να βρεθούν οι λύσεις
στις ανάγκες μας, στις ανάγκες μιας πολυκατοικίας, μιας γειτονιάς, μιας πόλης,
μιας χώρας.

Ο Ελεύθερος Κοινωνικός Χώρος «Σχολείο» πέρα από τα προτάγματα του
για κοινωνική αυτοθέσμιση και άμεση δημοκρατία, στο δρόμο για την
αναζήτηση της ελευθερίας, έφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της
επανοικειοποίησης των δημόσιων χώρων και της απελευθέρωσης τους από
οποιαδήποτε κερδοσκοπική χρήση τους. Το πρώην 12ο δημοτικό αποτελεί ένα
τέτοιο κτίριο, το οποίο ανήκει στην Εκκλησιαστική Υπηρεσία Οικονομικών, η
οποία επιθυμεί να το εκμεταλλευτεί προς ίδιον όφελος. Με πρόταγμα μας την
κοινωνική απαλλοτρίωση της εκκλησιαστικής περιουσίας αποφασίσαμε να
ανοίξουμε το εγκαταλελειμμένο κτίριο, όχι για το κέρδος αυτή τη φορά, αλλά
για όλους εμάς, για να το διαχειριστεί η κοινωνία.

                 αντιμέτωποι με την εκκλησία Α.Ε…
Όταν κάναμε την επιλογή να επανοικειοποιηθούμε το κτίριο όπου
στεγαζόταν το 12ο Δημοτικό και ερήμωνε από μεθοδεύσεις της εκκλησίας Α.Ε.,
ξέραμε πολύ καλά ποιους μηχανισμούς θα βρίσκαμε μπροστά μας. Η Ε.Κ.Υ.Ο
(Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών), επιβεβαιώνοντας τη φήμη
ενός αδηφάγου οργανισμού, κίνησε γη και ουρανό για να πλήξει το εγχείρημα με
συνεχείς διακοπές ρεύματος, εξακριβώσεις στοιχείων των παρευρισκομένων και
εκφοβισμό σε συνεργασία με την ασφάλεια, με τελικό στόχο να μπορέσει να
εκμεταλλευτεί οικονομικά το κτίριο. Το αποκορύφωμα ήταν μια σειρά
δικαστικών μεθοδεύσεων, ο πρώτος κύκλος των οποίων έκλεισε θετικά για το
εγχείρημα του σχολείου.

   απολογισμός για τον ένα χρόνο λειτουργίας…
Στον ένα χρόνο λειτουργίας του Ελεύθερου Κοινωνικού Χώρου «Σχολείο»,
βρεθήκαμε αντιμέτωποι με πληθώρα προβλημάτων που δεν είχαν να κάνουν μόνο
με τις επιθέσεις από κράτος και εκκλησία, αλλά και με εσωτερικές
δυσλειτουργίες (συνέλευση) και δυσκολία κατανόησης του εγχειρήματος από
όσους έπαιρναν μέρος στα μαθήματα και σε επιμέρους λειτουργίες του χώρου.
Τα προβλήματα αυτά πιστεύουμε ότι προέκυψαν λόγω του ασαφούς
πολιτικού πλαισίου που δεν έγινε κατανοητό από την πλειονότητα των
ανθρώπων που περιέβαλαν το εγχείρημα και δεν κατάφεραν να
συλλειτουργήσουν σε αυτό. Το αποτέλεσμα ήταν μικρός αριθμός ατόμων να
αναλάβει δυσανάλογο βάρος ευθυνών και υποχρεώσεων, ενώ η συντριπτική
πλειοψηφία δεν πήρε μέρος ούτε καν στην πολιτική υπεράσπιση του χώρου, κάτι
που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο.

Ενώ το εγχείρημα είχε μεγάλη κοινωνική αποδοχή και τεράστια
προσέλευση κόσμου (σε μαθήματα, εκδηλώσεις κ.λπ.) το γεγονός αυτό δεν ήταν
αρκετό από μόνο του να γεννήσει σχέσεις αλληλεγγύης και υπευθυνότητας και
να προκαλέσει την αλληλεπίδραση του. Στην καλύτερη περίπτωση, η επιθυμητή
αλληλεπίδραση περιοριζόταν μέσα στα τμήματα (πολλές φορές μάλιστα,
γεννώντας πρακτικές που αντιτίθενται στη φύση του εγχειρήματος) και στη
χειρότερη περίπτωση απουσίαζε εντελώς και κατέληγε η αντιμετώπιση του
χώρου και των μαθηματών κυρίως, να είναι «φροντιστηριακού τύπου».

Συνέλευση…
Η συνέλευση του Ελεύθερου Κοινωνικού Χώρου “Σχολείο για τη Μάθηση
της Ελευθερίας” αξιοποιώντας την εμπειρία του ενός χρόνου του, αποφάσισε τη
δημιουργία τριών ανεξάρτητων Διαχειριστικών Συνελεύσεων. Ο διαχωρισμός
γίνεται ανά όροφο και οφείλουν να συμμετέχουν όλοι όσοι λειτουργούν σε αυτόν.
Οι συνελευσεις αυτές θα ασχολούνται με θέματα διαχειριστικού χαρακτήρα
(καθαριότητα, εργασίες, επισκευές, ημερήσιο/εβδομαδιαίο πρόγραμμα, κτλ.).
Ο διαχωρισμός των συνελεύσεων έγινε με σκοπό να απαλλαγεί η Γενική
Συνέλευση από διαχειριστικά θέματα, ώστε πλέον να βελτιώσει τα
αντανακλαστικά της απέναντι σε θέματα κοινωνικής και πολιτικής φύσης,
καθως και διότι θεωρούμε ότι οι διαχειριστικές συνελεύσεις θα καταστήσουν πιο
εύκολη τη συμμετοχή του κόσμου στις διαδικασίες, μέσα από την επίλυση
ζητημάτων που τους αφορούν άμεσα. Η Γενική συνέλευση, η οποία παραμένει η
κορυφαία λειτουργία του χώρου, θα είναι η μόνη αρμόδια για τα οικονομικά
θέματα του ‘Σχολείου’, τη διάρθρωση του μηνιαίου προγράμματος εκδηλώσεων
και έκτακτων λειτουργιών καθώς και της πολιτικής υπεράσπισης του χώρου. Η
συμμετοχή σε αυτή, όλων όσων συμμετέχουν στο εγχείρημα του ‘Σχολείου’,
κρίνεται αναγκαία.

Η    Γενική   Συνέλευση    και   οι   Διαχειριστικές   Συνελεύσεις   θα
πραγματοποιούνται με συχνότητα που θα αποφασίζουν οι συμμετέχοντες σε
αυτές. Επίσης, η Γενική Συνέλευση μπορεί να κρίνει ή να μπλοκάρει οποιαδήποτε
απόφαση των Διαχειριστικών Συνελεύσεων, όποτε κρίνει ότι αυτή αντιτίθεται
στο εγχείρημα του Σχολείου και στους σκοπούς του ή παρεμποδίζει τη
λειτουργία του. Οι Διαχειριστικές Συνελεύσεις οφείλουν να ενημερώνουν τη
γενική συνέλευση για πρωτοβουλίες που ξεπερνούν τα όρια του διαχειριστικού
τους χαρακτήρα (π.χ. θέματα εκτεταμένων επεμβάσεων στο κτίριο, πολιτικές ή
γενικότερες δράσεις με την υπογραφή του Σχολείου).
Τέλος, κάθε άτομο που επιθυμεί να συμμετέχει στο εγχείρημα του
σχολείου ‘διδάσκοντας’ ένα αντικείμενο, θα παρίσταται στη Γενική Συνέλευση
όχι για να κριθεί , αλλά για να γνωστοποιήσει τους λόγους για τους οποίους
θέλει να συμμετέχει , το αντικείμενο διδασκαλίας αλλά και την
επαναπροσαρμογή του προγράμματος. Το ίδιο θα πράττει και όποιος επιθυμεί να
οργανώσει κάποια εκδήλωση ή project. Στην αρχή της χρονιάς πραγματοποιείται
Ανοιχτό Κάλεσμα προς όλους όσους ενδιαφέρονται να συμμετέχουν και τους
γνωστοποιείται η φύση του εγχειρήματος και ο τρόπος λειτουργίας. Όλες οι
συνελεύσεις και οι λειτουργίες επιβάλλεται να είναι βασισμένες στην άμεση
δημοκρατία και να είναι ανοιχτές διαδικασίες.

Οι αποφάσεις των Συνελεύσεων λαμβάνονται με διάλογο και
συνδιαμόρφωση. Δεν υπάρχει διαδικασία ψηφοφορίας, καθώς αυτή δημιουργεί
σχέσεις ανισότητας και δεν ικανοποιεί όλη τη συλλογικότητα παρά μόνο την
πλειοψηφία της. Επίσης είναι αδύνατον το σώμα της Συνέλευσης να παραμένει
σταθερό πάντοτε. Στα πλαίσια αυτά όμως, δεν χωράει ούτε η λογική του βέτο,
όπου ένας και μόνο συμμετέχων θα μπορούσε να παρακωλύσει τις διαδικασίες.

από την ελευθερία της μάθησης… στη μάθηση της ελευθερίας
Η εκπαίδευση σήμερα δεν είναι παρά κομμάτι ενός συστήματος το οποίο
αυτοσυντηρείται μέσω της ομοιομορφίας και γι’ αυτό έχει στόχο την εκγύμναση
και πειθαρχία του μαθητή στα κοινωνικά δόγματα που επικρατούν. Αναπαράγει
κοινωνικές σχέσεις κυριαρχίας και επιβολής, μέσω της ιεραρχικής δομής και του
αλάθητου του καθηγητή, της στείρας –χωρίς κριτική– αποστήθισης και της
καλλιέργειας ανταγωνισμού και ανισότητας (με βαθμούς, ανταμοιβές και
τιμωρίες). Αποτέλεσμα αυτού είναι η δημιουργία ανθρώπων πειθήνιων, έτοιμων
να ενταχθούν αμέσως στην παραγωγική διαδικασία. Δεν αντιμετωπίζει τη γνώση
ως κοινωνικό αγαθό και εφόδιο για πολύπλευρη ανάπτυξη, αλλά ως εμπόρευμα.
Απόρροια των δομών αυτών είναι συχνά η περιθωριοποίηση ή και ο αποκλεισμός
κοινωνικών ομάδων και ατόμων.

Στον Ελεύθερο Κοινωνικό Χώρο «ΣΧΟΛΕΙΟ» με στόχο να αποσπαστούμε
από το μικρόκοσμο προσωπικών συμφερόντων που καλλιεργεί το παραδοσιακό
σχολικό περιβάλλον, ως μικρογραφία άλλωστε της εκάστοτε κοινωνίας,
αμφισβητούμε έμπρακτα και συγκρουόμαστε με το κυρίαρχο μοντέλο
εκπαίδευσης. Πειραματιζόμαστε πάνω στην Ελεύθερη Μάθηση και τη Μάθηση
της Ελευθερίας, χωρίς καμία υπόνοια και πρόθεση «διδασκαλίας» της από
μέρους μας, ως μοναδικοί γνώστες της. Επαναπροσδιορίζουμε τη γνώση (τόσο
ως υλικό, όσο κι ως τρόπο διαμοιρασμού της) και προσπαθούμε να
κατανοήσουμε τα όρια της προσωπικής ελευθερίας και αυτονομίας σε σχέση με
τη συλλογική, σε ένα πλαίσιο διαρκούς αγώνα για την κοινωνική απελευθέρωση.
Σε αυτό το μάθημα είμαστε όλοι μαθητές. Κανείς από μας δεν ισχυρίζεται
πώς έχει ήδη πετύχει κάτι τέτοιο και μπορεί πλέον να το διδάξει στους άλλους!
Αντιθέτως, θεωρούμε ότι η συμμετοχή στον χώρο, μας (δια)μορφώνει. Μέσα από
τις καθημερινές διαδικασίες, μαθαίνουμε (χωρίς κάποιον συγκεκριμένο δάσκαλο
– αυθεντία) και αντιλαμβανόμαστε τη συμπεριφορά και τον τρόπο που θα μας
επιτρέψει να είμαστε, όσο γίνεται, ίσοι με τους υπόλοιπους.

Αυτές οι διαδικασίες, πέρα από τη συμμετοχή στα Ελεύθερα Μαθήματα
και τις λοιπές λειτουργίες του χώρου, μπορεί να έχουν τη μορφή εργασιών για
τη βελτίωση και συντήρηση του κτιρίου, συμμετοχής σε πρωτοβουλίες πολιτικού
και μορφωτικού χαρακτήρα, την ανάληψη γενικότερων ευθυνών και φυσικά την
προσπάθεια κάλυψης αναγκών που καλύπτονται μόνο σε κοινωνικό και όχι
ατομικό επίπεδο. Μαθαίνουμε δηλαδή να μη κυριαρχούμε και να μη
κυριαρχούμαστε.

 Όχι υποχρεώσεις χωρίς δικαιώματα, όχι δικαιώματα χωρίς υποχρεώσεις
Η ελευθερία, ως αφηρημένη έννοια, γίνεται αντιληπτή σε δύο επίπεδα. Στο
ατομικό επίπεδο, ως ελεύθερη βούληση και στο συλλογικό, ως αυτενέργεια μέσα
στα πλαίσια λειτουργίας ενός συνόλου. Η Ελευθερία που επιδιώκουμε είναι
ατομική, αλλά στο πλαίσιο του κοινωνικού συνόλου. Ελευθερία που θεμελιώνεται
στη διαυγή σκέψη, κάθε στιγμή, των ατόμων που απαρτίζουν το κοινωνικό
σύνολο, ενώ συνδιαμορφώνουν αυτό το πλαίσιο μέσα στο οποίο δρουν και
υπάρχουν.

Η Ελευθερία έτσι είναι συνείδηση, είναι μια κατάσταση, ένας τρόπος
ζωής, κατά τον οποίο το άτομο αυτοπεριορίζεται χωρίς να καταπιέζεται. Η
ουσία λοιπόν της Ελευθερίας μέσα σε μια κοινωνική ομάδα βρίσκεται στην
αυτοθέσμιση. Έχει κανόνες που ρυθμίζουν τη δράση των μελών της, αλλά είναι
κανόνες που δημιουργούνται από τους ίδιους για τους εαυτούς τους, αυτόνομα
και όχι από κάποια εξουσιαστική αρχή μη προσβάσιμη στην ευρύτερη ομάδα.
Αυτό καθιστά την πράξη της Ελευθερίας μια δυναμική διαδικασία, όπου οι
κοινό βλέψεις και προσδοκίες ενδέχεται να αλλάξουν, όπως αλλάζουν και οι
ανάγκες των μελών της κοινωνίας. Η αλλαγή, όμως, επέρχεται μέσω της
συμμετοχής     του   καθενός   στη    συνδιαμόρφωση    χωρίς   εκπροσώπους,
αμεσοδημοκρατικά και με σκοπό το συμφέρον τόσο του καθενός ξεχωριστά, όσο
και ολόκληρης της ομάδας. Η Ελευθερία λοιπόν, όπως τη φανταζόμαστε σαν
επιθυμητό κοινωνικό αγαθό, θεμελιώνεται στην αυτονομία, την αυτοθέσμιση,
την αλληλεγγύη, την αντίσταση και την άμεση δημοκρατία. Προσπαθούμε να
ζήσουμε ένα μέλλον με Ελεύθερους ανθρώπους. Φυσικά αυτό που συμβαίνει στην
πράξη απέχει πολύ από αυτό που (ίσως) οραματιζόμαστε, και εδώ φυσικά
έρχονται τα προτάγματα για:

ελευθερία στη γνώση

αντί-εξουσία

μη αναγνώριση καμίας ιδιοκτησίας, ούτε της εκκλησίας, ούτε του

κράτους, ούτε κανενός αφεντικού-τσιφλικά

       προσωπικής και συλλογικής ανάληψης ευθύνης και ελευθερίας
ώστε να εξομαλυνθούν όσο γίνεται οι διαφορές που αναμφίβολα υπάρχουν
ανάμεσά μας, ανάλογα με την εμπειρία και τον χαρακτήρα μας και μας
καθιστούν «άνισους» και εξουσιαστικούς. Χρειάζεται να συνεχίσουμε, με
ενδιαφέρον για το εγχείρημα, να μοιραζόμαστε αυτό που έχουμε, να
αναπτύξουμε την συντροφικότητα, ώστε να μην εκμεταλλεύεται κανείς κανέναν
και όλοι να προσπαθούμε για και να λαμβάνουμε από αυτό. Να μεγαλώσει τόσο
που να μη μας χωράει, και κάποια στιγμή ο κοινωνικός αυτός χώρος να είναι πιο
μεγάλος από αυτό που τώρα ονομάζουμε «κοινωνία».

Το πρόταγμα του “Σχολείου” για Ελεύθερη Μάθηση έχει επηρεαστεί άμεσα
από τις προσπάθειες διάφορων παιδαγωγών σε όλο τον κόσμο, για ελευθεριακή
εκπαίδευση. Οι βασικές αρχές της ελευθεριακής εκπαίδευσης είναι η πλήρης
αυτοδιαχείριση σε όλες τις πτυχές της διαδικασίας. Τίποτα δεν είναι σταθερό
και παγιωμένο αλλά όλα αποφασίζονται με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες,
μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις όλων των συμμετεχόντων. Από αυτό το
μοντέλο δε μένει έξω και ο καθορισμός του περιεχομένου του γνωστικού
αντικειμένου. Μερικά χαρακτηριστικά ακόμη είναι η ανεξαρτησία από το
κράτος, η ολική εκπαίδευση με το σπάσιμο των διαχωρισμών πνευματικής –
χειρωνακτικής εργασίας και το σπάσιμο των ρόλων δασκάλου-μαθητή.

Η εκπαίδευση γίνεται αντιληπτή ως μια ενιαία διαδικασία. Ο δάσκαλος
οφείλει, όχι να χειραγωγεί και να φέρνει τους μαθητές εκεί που θέλει, αλλά να
βοηθάει και να τους δίνει τα εφόδια για να πάνε εκεί που θέλουν οι ίδιοι. Μέσα
στην εκπαιδευτική διαδικασία ο καθένας γίνεται δάσκαλος και μαθητής.
Επιπλέον χαρακτηριστικό αποτελεί η απελευθέρωση της γνώσης από το ρόλο
του μέσου διεκδίκησης μιας θέσης στην αγορά εργασίας. Η αμφισβήτηση δηλαδή
του κυρίαρχου ρόλου της γνώσης ως εμπόρευμα και ως εξατομικευμένο εφόδιο
για τον ανταγωνισμό μεταξύ των εργαζόμενων. Η Παιδεία οφείλει να προάγεται
για τις ανάγκες της κοινωνίας κι όχι για τις ανάγκες των αφεντικών. Η
ελευθεριακή     εκπαίδευση    στοχεύει    στη       δημιουργία    κουλτούρας
απελευθερωμένης από ιεραρχικά και καταπιεστικά πρότυπα κάθε μορφής, με την
κατάργηση των εξετάσεων, των τιμωριών, των υποχρεωτικών εργασιών, της
υποχρεωτικής παρακολούθησης.
Στο πλαίσιο της ελεύθερης μάθησης αντιλαμβανόμαστε την εκπαιδευτική
διαδικασία ως βιωματική εμπειρία, ανεξάρτητη από το περιεχόμενο της
διδασκαλίας, που μπορεί να μην είναι πάντοτε ένα προκαθορισμένο γνωστικό
αντικείμενο ή μια προδιαγεγραμμένη μεθοδολογία για αυτό.

«Η εκπαίδευση σημαίνει σήμερα δαμάζω, εκπαιδεύω, εξημερώνω. Έχει
μια και μόνο πολύ συγκεκριμένη ιδέα και θέληση, να κάνει τα παιδιά να
συνηθίσουν στην υπακοή, να πιστεύουν και να σκέφτονται ακολουθώντας τα
κοινωνικά δόγματα που επικρατούν.”
«Εμείς θέλαμε ανθρώπους ικανούς να καταστρέφουν, να ανανεώνουν
συνεχώς το περιβάλλον και να ανανεώνουν τους εαυτούς τους.
Ανθρώπους των οποίων η δύναμη υπάρχει στην Ανεξαρτησία του
πνεύματος, που δεν υποτάσσονται ποτέ και σε τίποτα, πάντοτε έτοιμοι
να δεχτούν το καλύτερο, ευτυχισμένοι με το θρίαμβο των νέων ιδεών,
έτοιμοι να ζήσουν πολλές ζωές σε μία μόνο».
– F. Ferrer

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s